onsdag 10 oktober 2012

Dag 24 av 27

Välkomna till Sävenäs.
Idag blev en lång dag på praktiken.

Vi var sena nästan hela tiden vilket resulterade i att middagen nästan försvann. Det slutade med att jag kastade i mig mina två mikropizzor på 10 minuter (thank God for fast food)! Sedan fanns det tid att slappna av i ett par minuter innan vi skulle ut till loket igen, vi blev åter sena men när vi hämtade våra vagnar och bytte tågnummer så var vi plötsligt i riktigt god tid och med det plus den utfyllnadstid som fanns i slutet av turen så kom vi att sluta hela två timmar för tidigt! En riktigt trevlig överraskning efter den mindre trevliga med rasten.

Idag var det dessutom riktigt fint väder, det kändes riktigt varmt och man ville nästan sitta utomhus och sola de minuter man kunde och det gällde särskilt som jag hade kollat in vädret för natten.

Ikväll blir det minusgrader! Usch...

Men det är väl inte så mycket att göra åt det, det är än så länge varmt under dagarna och så länge jag slipper regnet så kan jag klara lite kyla. Man blir ju dessutom så fin i de halsdukar som man då kan ta på sig med all rätt. :3

Nu börjar det också kännas att man snart ska åka hem. Det kanske till och med kan vara dags att boka biljetten...

God natt nu! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar