måndag 8 oktober 2012

Dag 22 av 27

Klar himmel!
Idag bjöd Göteborg på fantastiskt fint väder igen, det känns nästan som om trenden med regn har börjat vända men jag vågar inte säga det högt, så jag begav mig ut på cachingrunda med cykeln, allt gick bra och jag hittade alla förutom en av de som jag passerade.
Det bästa av allt var att när man stod still en stund och loggade i solen kunde man känna hur läderjackan absorberade värmen från solen och allting blev varmt och mysigt, kombinera denna värmen med de vackra höstfärgerna och de högar av löv som börjat bildas på marken så kändes dagen underbar!
Jag var så pass nöjd att när jag passerade en Pressbyrån stannade jag till och köpte mig en liten latte som jag sedan drack i solens värme och kände mig nöjd. <3
I slutändan blev det 10 cachar innan jag insåg att klockan hade blivit för mycket för att fortsätta, att jag egentligen borde bege mig hemåt och laga mat. Så blev det och efter maten hjälpte Ana mig att blanda ihop den hennafärg jag köpt (när alla andra köpte henna).

Jag har aldrig använt hennafärg tidigare och hade ingen aning om vad jag kunde förvänta mig så att det blev en tjock och lerig gröt som luktade hösilage var även det nytt för mig men Ana hade koll på hur man skulle göra och färgade mitt hår med precision.
Vi fick oss en trevlig pratstund under tiden (en av anledningarna till att jag älskar att färga hår) som hon arbetade in massan i mitt hår och när allt väl var i kändes huvudet tungt och luktade intensivt!
1. Med hennan i. 2. Nytvättat. 3. Resultat.
Färgen skulle sitta i i minst två timmar så min lösning var att spela Torchlight 2 tillsammans med Gänget som hängde i Skype. Det var en ganska intressant syn med mig iförd handuksrullat hår med ett headset ovanpå och micken i ögonhöjd men det fungerade helt okej i alla fall.
Mitt i natten var det sedan dags att skölja ur färgen och det var nog bland de krångligaste jag varit med om i färgväg. Då allting snarast påminde om att jag hade rullat mig i jordig lera var det inte bara att skölja, de små kornen behövde släppa från håret, och med de mängder som fanns i mitt trassliga hår var det inte lätt, det krävdes lite balsam för att övertyga det mesta om att försvinna ner i golvbrunnen och till sist kände jag mig nöjd och klar (phew)!
När jag kollade mig i spegeln kändes färgen väldigt ljus vilket oroade mig lite, den brukar ju bli ännu ljusare när håret torkar... Men tydligen var färgskillnaden mellan vått och torrt inte allt för stor, dock ser färgen snarare ut som när min "vanliga" röda är urtvättad, kopparröd typ, men det är jämt och fint så jag tror att jag kan känna mig nöjd ändå.

1 kommentar: