onsdag 3 oktober 2012

Dag 17 av 27

Idag gav jag mig ut på förmiddagen för att hinna ta några cachar innan regnet. Målet var ett par jag spanat in i Eriksberg, jag hade planer på upp till 26 stycken och kände mig riktigt taggad när jag begav mig ut på cykeln.

Det tog en liten stund att komma igång och på vissa ställen fick jag vänta en stund med tanke på hur mycket folk det var på platsen.
Min rutt ledde mig förbi Ostindiska Kompaniet-båten som luktade gott av tjära och dessutom såg fantastisk ut, vidare till torget i Eriksberg där jag fann två enorma propellrar, upp på ett berg (förbi vad som såg ut som en uteliggarkamp), in i en skog för en kombarris (vilket tydligen är en sten som är för tung för en person att lyfta) som hade fastnat i ett träd som sedan hade växt runt den, en udda symbios!
En kombarris.
Efter detta började det regna lite lätt men jag hann ta två till cachar i skogsmiljö, dock kände jag att det hade börjat regna lite väl mycket när jag skulle till nästa efter det så då blev det till att skynda hem igen...
Hursomhelst blev det i alla fall sju trevliga cachar innan jag gav upp, kanske lite lite med tanke på målet men regn är något jag inte orkar med tyvärr...

Hemma lyssnade jag på TotalBiscuits "Ask Me Anything" där han berättade att hans favorit-"biscuit" är "HobNobs" vilket är de chokladdoppade havrekexen, ett riktigt bra val om jag får säga det själv! ;)



Dagen avslutades med lite Borderlands 2 tillsammans med Estub innan Steamservern crachade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar