onsdag 19 september 2012

Dag 3 av 27

Sovmorgon var det, som sagt, och jag tvingade mig själv att sova tills klockan ringde, vilket var vid 09:00, innan jag gick upp med huvudet fyllt av planer.
Cool, gammal och med
bromssko under.
Först städade jag i ordning lite bland mina kläder som hamnat i resväskan och inte i skåpet där de borde vara, åt frukost, duschade och fixade håret.
Jojjo ringde och berättade att hyresvärden hade flyttat på cykeln så jag efter ett par rundor Critter Crunch tillsammans med Estub så bar det av ner till cykelrummet för att hämta upp den stackarn och sedan försöka sig på att ta en runda med lite Geocaching på den.
Cykla är tydligen någonting som jag lätt blir ovan vid och det tog mig ett tag (och en uppstart på en lugn gata) innan jag kom in i det igen. Jag är fortfarande ingen örebroare som kan cykla och fika samtidigt men jag kämpar på i alla fall! >:)
Jag tog mig bort till den gamla kranen, mina händer frös till is och när jag skulle kolla på mobilen rörde de sig som i slow motion... Det kändes plötsligt som om det var dags att införskaffa ett par vantar (en tanke: kanske Accessorize har något snyggt i handskväg?) för nu står den riktiga hösten och vintern för dörren, hemska tanke!
Geocachingen gick, om jag får säga det själv, riktigt dåligt men jag tror att det beror lite på att jag kände mig lite stressad att komma hem i tid så att jag skulle hinna äta lite innan jag måste åka mot Sävenäs; av fem checkade ställen hittade jag bara en cache men men... så länge det är en är det ändå lugnt.
Hemma fixade jag upp mina bilder på Dayviews, vilket jag egentligen borde gjort för länge sedan, men bättre sent än aldrig! :)
När jag sedan kollade in hur dagens tur såg ut mer ingående insåg jag att det blir en rätt så lugn natt, vi har ganska många fria timmar i Hallsberg så om vi kommer fram i tid kommer jag nog att kunna vara relativt utvilad imorgon till och med vilket är en fördel då jag troligen ska hänga med Jojjo, Ana och Tin på Operan!

1 kommentar: