fredag 28 september 2012

Dag 10, 11 och 12 av 27


Åh gud! Det här måste ha varit en av de längsta nätterna i mitt liv! Det värsta var nog inte körningen i sig utan väntetiden vi hade i Hallsberg som gjorde att man dåsade till och blev tröttare än vad man hade behövt vara.
Till Karlstad kom vi fram vid sjutiden (om jag minns rätt) och då fick man i alla fall en trevlig frukost på hotellet innan det var dags att gå och lägga sig för dagens kommande resa hem igen. Innan avresan tillbaka till Hallsberg passade jag dock på att ta en cache, en enkel liten en som fanns bredvid en byggnad som gav ifrån sig ett otroligt obehagligt, konstant tjut men som också hade ett trevligt äppelträd precis bredvid sig. Det speciella med det trädet var att i en hålighet i det hade det börjat växa saker, både lite växter och små svampar! Det såg ut som en mystisk och mysig liten grotta som var gömd i trädet. :3Hem körde vi sedan i mörkret igen och stopp var det nästan precis överallt kändes det i alla fall som, mycket berodde det på ett tidigare spårledningsfel i Väring som gjorde det svårt att passera platsen, det blev som en flaskhals med tanke på att det redan var enkelspårsdrift på sträckan...
Hem kom man dock tillsist, mitt i natten, och det första man gjorde och det enda man orkade med var att kasta sig i sängen för att sova så mycket och så länge som möjligt för nästa kväll skulle ju bjuda på en liknande resa...
Jag vaknade sent men var fortfarande inte utvilad alls så efter tips från Jojjo blev det till att gå och lägga sig igen för att sedan vakna vid 15-tiden! Jag åkte iväg och handlade och letade efter en cache samtidigt men fann den inte då 3G-nätet hade gått ner för tillfället och jag inte kände mig helt säker på var den befann sig...

Kvällen bjöd på lite roligare saker dock. Vi åkte iväg på modevisning av kläder från "Klädoteket", vilket är precis vad det låter som: ett ställe där du kan låna kläder för en liten summa som du sedan får ha en tid framöver, precis som ett vanligt bibliotek! Ett fantastiskt koncept och en frisk vind på second hand-scenen skulle jag säga.
En mörk höstnatt med RC.
Själva visningen var väl kanske inte så jättespännande i sig men det var ändå trevligt att få komma ut och göra någonting annat än bara jobba! :)
Och en av klänningarna de hade var otroligt söt! En svart, liten enkel klänning med en söt, vit krage till, jag gillade den starkt.
Senare på kvällen bar det av till Nässjö via Jönköping, en tur med väldigt många rundgångar, så nu har jag övat ordentligt på det också. Även denna tur slutade någon gång vid sextiden på morgonen så det var bara att gå och sova på överliggningen innan passresan tog oss tillbaka till Jönköping.
Vi åt, åkte till vårat tåg och körde samma procedur hem igen och kom fram i någorlunda rätt tid till och med så nu ska det bli trevligt att njuta av en ordentlig helg!
Och Estub kommer ju ner dessutom, det här blir nog bra! ^^

Dock är det lite surt att igår förlorade jag min 10-dagarsstreak av att ha tagit cachar varje dag... Jag behövde 30 dagar... >_<

1 kommentar:

  1. Låter spännande med klädotek. Du får berätta mer sen...
    Njut nu riktigt av din lediga helg, det har du förtjänat!
    Kram

    SvaraRadera