tisdag 1 november 2011

Alla dina tåg

Dagens låt: Elton John - I'm still standing

Hejsan!

Jag hade tänkt att ge dig några bilder från min första vecka hos SJ men faktum är att jag inte känt att jag haft tillfälle att ta kort så lite längre får du vänta tyvärr men jag kan ändå ta och berätta lite.
Jag har nu hunnit med att åka alla de tåg som SJ har till sitt förfogande och det vill säga X40 (dubbeldäckaren), X2 (X2000) och RC (de vanliga loken med platt ansikte så att säga) och jag tror allt att det är X40 som jag gillar bäst just nu men sen är den ju lite coolare än alla andra tåg just för att den har två våningar också.
Någon överliggning har inte hunnits med än dock men den första kommer har någon gång mitt i månaden om jag inte minns fel och vi får se hur det är men min inställning till det är att det kommer bli soft och spännande på samma gång, låt oss hoppas att jag har rätt.
Tiden går fort när man kör dessutom, det är så mycket man ska hålla reda på att man helt enkelt inte märker att tiden går även om man faktiskt kollar på klockan för att se om man ligger i tid. Jag tror dock inte att jag ser det som tid riktigt utan för mig är det snarare att jämföra en siffra på pappret med en siffra på en skärm eller liknande så man tänker ändå inte riktigt på det och för mig är det bra, det känns som om dagarna går fort och det är alltid trevligt.
Det är allt jag har för den här gången.

Ha det bra,
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar