söndag 27 november 2011

Jag har fritid

Hej!

Tänkte passa på att berätta lite om sådant som inte har med tåg att göra för en gångs skull.
Den här helgen är en ledig helg och jag hade turen att det passade väldigt väl med Japanloppisen som anordnades i Lavas lokaler vid Sergels torg. Maj var det som bjöd in både mig och Lina till det eventet.
Stub följde med och vi mötte Lina på Plattan men när vi gick bort till Lava blev vi avskräckta av den enorma kön som ringlade sig långt bort från självaste ingången så vi beslutade oss för att ta en tur till nyöppnade MediaMarkt när vi ändå väntade på att Maj skulle dyka upp men efter en stund gav vi upp även där och på något mystiskt sätt hamnade vi ändå i kön och sedan dök Maj upp och efter nästan en timme i kön kom vi in och fick titta på vad som erbjöds. Det var fantastiskt att även om så många hade varit där inne så var det väldigt många saker kvar att köpa. Själv hittade jag dock inte någonting som riktigt fångade mitt intresse nog för att jag skulle vilja köpa det men både Maj och Lina hittade fynd (Maj hittade söta örhängen och Lina en sjukt söt klänning med lite vårtema i blått).
Hemma sedan har jag spelat en hel del "The Elder Scrolls V: Skyrim", jag har inte spelat något av de tidigare Elder Scrolls-spelen och om jag ska vara ärlig så har jag knappt spelat liknande spel tidigare heller (det närmaste är väl Kingdom Hearts) så det var lite svårt med kontrollerna i början men nu har jag kommit in i det och jag har det på Steam vilket innebär att jag även får achievements av att spela det vilket jag finner högst tillfredsställande.
Idag är det dessutom första advent! Vi firade det lite med att äta risgrynsgröt till frukost och vi har skaffat julmust och en saffranslängd som vi hade tänkt att fika på ikväll (pepparkakor och glögg får vänta).

Ha det bra!
Hellroar

2 kommentarer:

  1. Tänk ätt vi redan "glöggat" Det är ju svårt att avstå :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag måste ju erkänna att det har vi också men det kändes dumt att tjata ut glöggen redan innan december så vi tog must istället. :)
    JUSTE! Det är den första idag och jag har ingen chokladkalender! :O

    SvaraRadera