onsdag 9 november 2011

Tre goda idéer

Dagens musik: Tommy Körberg - Julen är här

Hejsan!

Tre bra idéer har jag kommit att tänka på idag och jag kände att du behövde få höra dem också, kanske tycker du med att någon av dem kan vara intressant, man vet aldrig!
Först av allt: jag har (som du kanske ser) lyssnat en del på julmusik på sistone och fått en hel del vackra sinnebilder för mitt inre öga och ser nu fram emot en ordentligt mysig jul och i det tycker jag att en julotta ingår. Faktum är att jag aldrig varit på en julotta men det är någonting magiskt över det hela, i alla fall som jag föreställer mig det, och någon gång i livet måste man väl besöka en, eller? Jag vill i alla fall; gå upp tidigt på morgonen, åka till en fin kyrka och lyssna på fina ord och toner. Jag hoppas att någon är med mig på detta.
Nästa idé var kanske inte så fantastisk men den rör nyårslöftena. Jag brukar aldrig ge mig själv några nyårslöften men det beror mest på att jag inte kan komma på några men nu har jag hittat ett i alla fall och det är att jag ska börja skriva ner vad jag äter. En matdagbok vill jag föra för att se hur pass mycket vi äter ute och hur varierat vi äter och för att, via den, kunna lägga om kosten så det blir billigare och kanske lite mer nyttigt.
Sista idén då: Ett vitrinskåp med saker som jag tyckt om under min livstid och saker som betytt mycket för mig! Jag tror att det kan vara ett lite personligt och mysigt inslag i ett rum samt något som andra kan titta på och få en uppfattning om vem jag är och har varit!

Än så länge har jag kommit på dessa saker som ska stå i mitt skåp:
Unga år: Sonic the Hedgehog, Bamse, My Little Pony-häst, en vanlig häst, Tussie och en fågel.
Tonår: Final Fantasy IX, Gundam Wing (en Gundam om man kan få tag på en), Sagan om Ringen-ringen, något från animen "Gravitation" och Dir en grey.
Nutid: World of Warcraft-draenei, Ender's Game, My Little Pony-ponny och Poets of the Fall.

Vad skulle du ställa i ditt vitrinskåp?

Stora kramar,
Hellroar

1 kommentar:

  1. Det låter som en lysande idé med julottan! Firar du julen här så är jag med dig!!
    Jag tror jag lägger in en virknål, pärlor och kort på mina underbara ungar i mitt skåp ;)
    Kram

    SvaraRadera