fredag 18 november 2011

Stannar länge i Borlänge

Dagens fundering: Hur kommer luggen se ut imorgon på tunnelbanan hem?

Hejsan!

Idag bär det av till den första överliggningen med praktiken på SJ, vi är nu inne på vecka fyra och nu de kommande tre dagarna kommer alla att vara överliggningar så de kommer ordentligt sammanhängande får jag lov att säga. Men det ska bli spännande, vi börjar 09:52 idag och slutar cirka 06:30 imorgon, till Borlänge (där vi ska spendera dagen) kommer vi vid två- eller tretiden idag på dagen och sedan blir det till att utforska staden.
Målet är att försöka hitta till "Kupolen" som tydligen ska vara Borlänges mest kända byggnad men om jag ska vara ärlig så har jag bara hört namnet och vet inte riktigt vad det är för något... Likväl ska det bli spännande! Från staden åker vi sedan mitt i natten, ungefär vid två/tre-tiden där med så jag kommer att vara lagom trött när vi kommer tillbaka och det vet jag av erfarenhet, vi har nämligen kört det sista tåget en gång tidigare men då var det med endast en timmes rast i Borlänge.
Hursomhelst, jag tror inte jag hinner med så mycket med, tänkte bara som en snabb uppdatering om vad som händer nu när det är något så stort som den första överliggningen!

Ha det bra!
Hellroar

2 kommentarer:

  1. Hoppas du hade det bra i Borlänge- staden där man bor länge (ja, ja, jag vet, den är dålig) Kupolen är ju en galleria, så kanske hittade du något fint att köpa...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hittade faktiskt en NewYorker och två färgstarka linnen för ett väldigt överkomligt pris där så jag är nöjd! ^^

    SvaraRadera