måndag 10 oktober 2011

Vintern har ingen lag

Hejsan!

Jag som hade tänkt på jättevettiga saker att skriva till dig den här gången men jag tror inte att jag orkar med något som skulle ta lite längre tid att skriva; du förstår, jag är trött och av någon anledning illamående så min fokus ligger inte i topp just nu. Hur mår du själv förresten? Jag hoppas att allt är bra.
Jag är orolig inför vintern, kylan ligger i luften under hela dagarna numera och temperaturen överstiger knappast tio grader, för saken är den att jag endast har ett par vinterskor. Det är inte så att jag inte gillar mina vinterskor, de är ett par fantastiska och varma stövlar, men saken är den att de har klack och om jag kommer ha LIA ute på något företag och bli tvungen att gå och sparka snö i växlarna så tror jag knappast att klack fungerar, eller? Så jag vill ha ett par ordentliga skor och mina krav är stora: de ska vara varma (riktigt varma), de ska vara vattentäta, av slitstarkt material och höga (så att snön inte kan ta sig in den vägen). Tro det eller ej men jag tror faktiskt att jag har hittat skor som stämmer på den beskrivningen: ett par stövlar (?) av märket Sorel som ska klara enda ner till minus 32 grader Celsius och de är faktiskt helt okej med snygga för att vara så pass funktionabla som de är, håller du inte med? Men en nakdel är att de är väldigt dyra och sådant ger mig alltid lite ångest, jag som är van vid att skor max får kosta 500 kr, men jag hoppas att med priset så kommer kvalitet, vi får se.

Önska mig lycka till!
Hellroar

Sorel: Joan of arctic från Brandos.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar