tisdag 11 oktober 2011

LIA kommer

Hej!

Allting blev helt plötsligt väldigt påtagligt och då menar jag att det börjar märkas att det snart är dags för praktik, prov och kryssning.
Så här är det, imorgon bär det av till Tomteboda för att kolla mer på bromsar och lära oss mer praktiskt hur man gör ett bromsprov vilket känns bra för då får man lite mer klarhet i det vi håller på med just nu, och om jag ska erkänna så är jag rätt förvirrad just nu... Men sen fick vi det sagt rakt ut att provet på broms är nästa torsdag vilket var vad jag visste men inte hade reflekterat över så det kom lite som en chock och i och med att vi ska på kryssning direkt efter provet, det blev mycket helt plötsligt.
Det spännande slutar inte där dock, det är nämligen så att jag fått reda på var jag ska ha min första, sex veckor långa praktik, spännande eller hur? Jag ska vara på...
SJ!
Ganska oväntat men helt perfekt, det var trots allt med tanke på SJ som jag började på utbildningen men det är också det företag som jag vet minst om än så länge. Det jag tror att jag vet är att överliggningar ingår i tjänsten och då vi följer med en förare så kommer även vi som har vår praktik hos SJ få bo på hotell i mystiska svenska städer och det känns både kul och läskigt tycker jag allt.
Jag fick ett mail från SJ som undrar över mina storlekar på lite olika plagg, skjorta och jacka är inte så farligt då jag är rätt säker på att jag har 36 där men det är när det kommer till byxorna som det blir lite klurigare; jag kan ha antingen 36 eller 38 beroende på modell och utformning men vad ska jag säga? Om jag säger 36 och de är små kommer jag inte kunna stänga dragkedjan vilket blir pinsamt och säger jag 38 och de är stora så kommer de se hemska ut och troligen behöva skärp... Jag vill ju inte heller tvingas byta när vi väl fått kläderna med tanke på att de är beställda för mig. Sedan behöver jag ett par svarta skor som jag ska skaffa själv och frågan är där om de ska vara tänkta för bruk utomhus i vintern eller om det räcker med lite finare och tunnare skor? Vi får se hur det löser sig i alla fall, spännande blir det hur som helst!

Stora kramar!
Hellroar

1 kommentar:

  1. Oj, så spännande! Det är nog inga problem med storleken, de har nog förståelse. Går det inte att fråga om skorna?
    Ha det så himla kul på kryssningen nu!
    Och du- stövlarna var ju SUPER snygga!
    Kram

    SvaraRadera