måndag 3 oktober 2011

Spelmusik!

Dagens låt: Final Fantasy VI soundtrack - Terra

Hejsan!
Jag vet inte om jag informerat om det tidigare men den här veckan är den fruktade veckan. Den på andra plats över fruktade saker denna vecka kom det prov vi hade på utbildningen idag som inkluderade signaler, växling och ATC, alla som sina egna delprov, och jag har pluggat ordentligt inför det hela men det hjälpte mig inte fullt ut kan jag lova för provet var (kanske inte svårare men) annorlunda ifrån vad jag hade räknat med. Vi fick en snabb genomgång av de rätta svaren efteråt och där visade det sin att signaler och ATC gått helt okej medan växling gått... mindre bra, och jag ligger och väger på IG-gränsen, en läskig känsla vill jag lova! Men jag tror att jag klarat mig, annat märker man snart, eller hur? Och om inte annat så tycker jag mig kunna det så pass okej att ett omprov inte skulle behövas pluggas något ofantligt inför och det känns bra.
På toppen över min inte allt för långa lista över hemska saker som händer den här veckan är det morgondagen som skrämmer mest. Imorgon är det byte av p-stav som står på dagordningen och det innebär bedövning, skalpell och en stor spruta. Jag har inget emot sprutor i sig, eller i alla fall inte när det är vaccinationssprutor (de går in och lika snabbt går de ut), men när det gäller sprutor som stannar längre under huden så är jag inte lika bekväm och de senaste gångerna jag tagit blodprover har jag varit på väg att eller faktiskt svimmat, inte ett bra tecken inför imorgon... Men belöningen för det kommer bli en tur till IKEA men en god vän i alla fall så jag hoppas att jag klarar med det och inte blir allt för "light headed".
Håll tummarna för mig!
PS. Jag har läst ut sista Enderboken nu, "Children of the Mind", och jag är nöjd att den äntligen fått ett ordentligt slut även om jag är beredd att säga att mitten var bättre än det faktiskta slutet.

Kramar
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar