onsdag 28 september 2011

Balisinformationsfel

Dagens känsla: Bomullshuvud
Dagens låt: My Little Pony~

Hej!
Den mängd fakta man ska lyckas smälta och förstå fram till provet börjar kännas övermäktig och det märks att det inte bara är jag som känner så, fler och fler känner sig förvirrade och alldeles fullproppade med information, oförmögna att ta in mer men försöker gör vi alla såklart.
Trots det lyckades vi gå igenom en hel del ATC idag (Automatic Train Control: Datorn som presenterar hastighetsbesked och hjälper föraren hålla koll på saker, typ förarpanelen i en bil) plus en del växling. Vi hade redan planer för mer plugg efter skolan dessutom, jag och två tjejer till satte oss ned efter skolan och förhörde oss kring termer, signaler, växling och ATC och till min stora förvåning så verkar det som om jag kan mer än vad jag tror (är det inte alltid så?), vilket såklart är bra men jag känner mig fortfarande osäker. Det finns så otroligt mycket som om kan behöva kunna till på måndag och man vill verkligen ha koll på allt innan man sätter sig där med ett stort prov framför sig... Jag tror alla förstår den känslan, eller?
Hursom, efter allt plugg bar det av till den Grekiska kolgrillbaren för att äta någonting, vanligen är jag lite för snål för att äta på ett sådant ställe men när vi väl fått maten så ångrade jag mig inte, och i tillsist tror jag att jag kan säga att pluggkvällen blev en riktigt trevlig och mysig tillställning som gärna får ske igen!
Andra nyheter då för trots att det kanske låter som så så är plugga inte det enda som jag har gjort, oväntat? Jag vet.
Jag har gjort vad jag sagt till Spike hela tiden att jag skulle göra: Jag har sett på My Little Pony (ja, precis, den nya variaten kallad "Friendship is Magic") och jag vet inte om de första två avsnitten kunde vara värre och mer cheesy än de faktiskt var, jag tror inte det. Jag vet dock att den serien inte är gjord för så gamla barn som jag själv men jag var ändå tvungen och när man väl börjat så kan man ju inte ge upp på en gång. Jag har sett till avsnitt åtta och faktiskt, även om den kanske inte är fantastisk så är den riktigt rolig på sina håll! Man måste ju nästan gilla My Little Pony nu då man älskade dem när man var liten. Frågan är vilken ponny du skulle gilla? Jag har svårt att välja mellan två, det är antingen Apple Jack (lantisen som pratar med en riktig sydstatsdialekt och inte är rädd för att ta i, envis är hon också) eller Pinkie Pie (som är helt galen och älskar att anordna fester). Så jag kanske inte rekommenderar den men jag kommer att fortsätta att se på den ett tag till i alla fall...
Jag fortsatte i min bok av Orson Scott Card dessutom "Children of the Mind" vilket är sista boken i Ender-serien, vilken enligt mig är bland de bästa böcker som finns, och nu senast kunde jag inte lägga i från mig boken, det blev otroligt spännande och jag bara önskar att den skulle ta slut så man får veta hur det går. Det är som att vänta på presenter när man var liten, outhärdligt, men samtidigt känns det lite sorgligt att serien kommer vara slut efter den här boken. Vad tycker du, kanske ska man läsa om första boken igen? När man har tid med det d.v.s..

Hoppas du har det bra!
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar