onsdag 7 september 2011

Alla berättelser har en början...

Dagens mest behagliga lukt: Tallbarr
Dagens mest nynnade låt: Poets of the Fall - Given and Denied

Hej!
Och vädret ser bra ut, precis som det ska vara när man börjar tycker jag allt, eller? Man kan känna att hösten är här trots att det inte riktigt syns på träden ännu men kylan finns där som en liten hint vilken gör att man klär på sig mer än man egentligen borde och det i sig får en att önska att temperaturen kunde vara lite mer stabil, oavsett gradantal.
Vad har hänt på senaste tiden för dig? Jag har kommit in på den utbildningen som jag satsade på i våras och har gått där i ett par veckor nu, börjat vänja in mig i klassen och trivs faktiskt riktigt bra där om jag får säga det själv. Folket var mycket trevligare än vad jag förväntade mig, fast det visade sig idag att jag inte var den enda som hade haft felaktiga förväntningar vilket känns skönt. En kille hade trott att alla skulle vara asociala tågnördar med tågsimulatorer och liknande, jag är glad att så inte är fallet!
Min närmaste klasskompis är en Lo och jag diggar henne starkt för hur ofta träffar du på en kvinnlig ordningsvakt som nästan är i din ålder och som dessutom gått djurgymnasium och har en söt hund? Inte ofta tror jag allt.
Jag funderade lite över detta: vi åt lunch på O'Learys, vilket enligt mig känns som en riktigt manlig plats, och det som strömmade ut ur högtalarna under den tid vi satt där var inget annat än lite 80-tals ballader samt en hel del Backstreet Boys, är det bara jag som finner detta roande och lite underligt?
Hur är det hemma? Här är det som ett bombnedslag, jag skulle nog vilja säga att det ser ut som om någon har "hordeat" möbler och särskilt badrummet är överfullt med hyllor som egentligen inte får plats. Det är inte bara det såklart, på balkongen står en hylla precis vid balkongräcket som är lagom stor för någon att sitta på. Jag vet inte om du minns att vi har två katter, Aska och Vesette, och vi bor på fjärde våningen så jag blev lite orolig när jag kom hem till öppen balkongdörr och den hyllan men som tur var hittade jag båda katterna sovandes på rummet. Mitt humör sjönk dock lite men det gör inte så mycket för ikväll är det inte plugg som gäller utan istället blir det "Cowboys and Aliens" med vänner på bio!

Hoppas du har det bra!
Kramar Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar