torsdag 22 september 2011

Missöden med bussen

Dagens musik: Breaking Benjamin avvägt med lite System of a Down
Dagens smak: Varm O'boy

Hejsan!
Om du bara visste hur fel och pinsamt det kan bli när man är stressad, jag antar att du har gjort liknande saker för helt ärligt, vem har det inte? Men låt mig berätta om vad som hände just mig idag.
Jag hade, som vanligt, bråttom till bussen som jag åker en station för att sedan byta, en röd och sedan en blå. Den första bussen hann jag med och när jag kom till platsen för bytet såg jag den blå bussen komma så jag rusade över och kastade mig på den bussen och kände mig nöjd och lugn (för jag skulle garanterat komma i tid) men när jag tittade upp från min Metro såg jag att bussen svängde åt fel håll i korsningen och körde raka vägen hem till mig igen. Du kan gissa vad som hade hänt, jag hade kastat mig på samma buss som jag kom med fast åt andra hållet bara för att den hade rätt färg! Pinsamt kändes det när jag var tvungen att åka samma sträcka en gång till men nu hade jag i alla fall lärt av mitt misstag och tog det lugnt och sansat (det fick ta den tid det tog) och jag lyckades ta rätt buss men resultatet blev en tjugo minuters försening, inte acceptabelt i tågbranschen!
Nu gäller det väl bara att ta den här händelsen till sig och försöka lära sig att inte stressa i onödan... Jag vet att det absolut inte är lätt men det är värt ett försök.
Låt oss prata om skolan nu! Vi går snabbt framåt den här veckan då vi ligger lite efter och till provet som kommer (troligen) nästa vecka på torsdag så ska vi kunna (i princip) ALLT! Okej, kanske inte riktigt så illa men det känns som om vi har en hel del att göra i alla fall. Vi ska kunna: signaler (det är en hel del), växling, blanketter, dialog och ordergivning och termer. Det som skrämmer mig mest är såklart termerna just för att de är en hel del och alla av de är trots allt mer eller mindre nya ord som man ska förstå innebörden av.
Just nu satsar jag hårt på att plugga under veckodagarna, detta för att försöka göra så stora delar av helgen som möjligt fri, jag pluggar så fort jag kommer hem med JTF i ena knät och en kopp varm choklad i handen (något jag kommit underfund med är fantastiskt i dessa kallare och kallare tider) och sedan sover jag tidigt för att orka upp igen till skolan och faktiskt hänga med på föreläsningarna (kan man kalla de så även på YH?).

Stora kramar och ha det bra!
Hellroar

2 kommentarer:

  1. Inte visste jag att du hade en blogg! Du skriver ju jättebra.
    Lycka till med pluggandet nu. Det går alldeles säkert bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Den är lite sneaky men det är bra så om du frågar mig! ^^ Tackar så jättemycket för övrigt! <3

    SvaraRadera