måndag 12 september 2011

Little Anne

Dagens band: Three Days Grace
Dagens smak: Utandningsluft från en docka

Imorse var det djungel här hemma igen, kanske inte lika mycket som senast men fortfarande djungel, vet du hur det var senast? Jag kan visa, det var så dimmigt att man inte såg långt framför sig när man tittade ut genom fönstret och det var lite läskigt samtidigt som det var mysigt på ett sätt. Det läskiga var att det låg lite katastroffilm och zombies i synen samtidigt som det kändes som de dimhöjda bergen och en ensam morgon i djungeln. Spännande, hur har vädret varit för dig? Soligt hoppas jag, det är väl så man vill ha det nu när hösten är här, njuta av den sista solen.

I skolan var vi förberedda på lite hjärt- och lungräddning och visst blev det av också med alla de pinsamma moment som det inkluderar... Vad sägs om att krama någon bakifrån, leta efter navel och bröstbensslut och sedan låtsas göra en Heimlich manöver? Det är som gjort för att vara akward och pinsamt i grund och botten, samt att lyssna och kolla efter andning på någon som ska låtsas vara medvetslös, man försöker skämta till situationen för att förbättra den, det blir alldeles för seriöst och tryckt annars...
Det var dock inte det värsta, det jag hade svårast med var den där dockan "Little Anne", en sådan där som man brukar öva hjärt- och lungräddning på, och jag fick smärre kvälvningar av att tänka på att blåsa in i den men det var inget att bråka över, alla skulle göra det trots allt och det var inte riktigt så illa som jag tänkt mig när jag väl började (är det inte alltid så?) men illa mådde man i alla fall ett tag framöver.
Det jag vet att jag ska tänka på om något av det händer i verkligheten är att inte glömma bort att larma/få någon att larma 112. Det glömdes i stridens hetta.

Stora kramar
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar