tisdag 27 september 2011

Lia låter som ett fint namn...

Dagens musik: Blackmore's Night - Greensleeves

Hej!
Med en katt i knät och en kopp choklad i handen sitter jag nu här igen. Mycket har hänt den här gången, eller åtminstone så känns det som så i alla fall men det beror nog mest på att höstens bästa dag har varit! Du förstår, tunnelbanan öppnade igår igen efter att ha varit avstängd hela våren och sommaren. Igång gick den med ett banfel vilket kanske inte var så oväntat med tanke på hur många som arbetat med att fixa spåren men som kompensation (eller för att fira?) fick man ett äpple när man gick igenom spärrarna på morgonen, en riktigt trevlig idé men jag åt det först idag.
Egentligen var det väl bara det som hade "hänt", eller? Hur går det för dig? Skolan är mycket just nu men det tror jag att jag har beklagat mig över tidigare. Både i lördags och söndags satt jag med instuderingsfrågor kring växling och hatade ordet "infrastrukturförvaltarens säkerhetsbestämmelser" detta då jag var tvungen att skriva det minst tio gånger för hand (det var säkert mer än så) och dessutom tog det längre tid att göra klart häftet än förväntat... 44 frågor totalt var det och jag valde att dela upp dem till 22 per dag då många av dem hade upp till d i alla fall i delfrågor. Som sagt, lång tid tog det och visst kände jag mig lite klokare på hur man hanterar en växling efteråt men jag är ju knappast säker på det...
Vi ska kunna vara klara växlare efter första LIAn vilken är om en månad och så stadig känner jag mig absolut inte på teorin!
På tal om det! Vår "LIA-mäklare"
är på besök och idag var det min tur att prata med honom. Saken är den att jag inte har några direkta planer på vad jag vill köra för sorts tåg i framtiden, alla har sina för- och nackdelar, men i sista hand valde jag Arlanda Express i alla fall för det tycker jag verkar lite väl enformigt. LIA-mannen spaltade upp min topp tre åt mig: 1. Stockholmståg 2. Green Cargo 3. SJ. Alla med bas i Stockholm vilket var något jag önskade speciellt och ordningen låter okej enligt mig, vad sägs? Det är inte säkert att man får ens sitt tredjehandsalternativ men önska kan man alltid! Och under de kommande LIA-perioderna så vill jag i alla fall hinna med att testa pendeln, gods och även persontåg hos SJ, låt oss hoppas att det går!
I övrigt är jag otroligt sällskapssjuk just nu, jag vill hälsa på vänner eller göra något med någon med det känns inte riktigt som att folk har tid (eller att jag har det heller för den delen)...

Stora kramar!
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar