fredag 9 september 2011

Det kryper i huden

Dagens mest nynnade låt: Martin Stenmarck - 7-mila kliv

Hejsan!
Om du bara visste hur mycket jag har hunnit med idag! Det blev faktiskt en del mer än vad jag hade förväntat mig och jag känner mig faktiskt riktigt nöjd, låt mig lista upp det, jag har: dammat, putsat fönster och speglar, städat kattlådan, dammsugit, laddat in bilder på datorn, laddat upp några bilder på Facebook, varit på ungdomsmottagningen och pluggat.
Det värsta med det hela är att besöket på ungdomsmottagningen innebär att jag faktiskt måste ta ut min p-stav, visst att jag visste det från början men jag känner mig inte glad över att de ska ta ut den och jag hoppas att jag ska kunna slippa ha möjlighet att se, annars känner jag mig säker på att jag kommer svimma. Det andra som är ett problem med det hela är att det blir på en tisdag, vad händer om jag har något viktigt i skolan då, något som inte får missas? Det verkar nämligen vara rätt ont om tider för tillfället... Men det är väl inget att oroa sig för, eller? Allt går bra, jag borde vara säker.
Jag kom också fram till en sak när jag köade till ungdomsmottagningen, säkert 60% av alla som var där rökte, inte ett gott tecken... ("Coola" ungdomar *suck*)
Pluggandet går fint också och jag har lärt mig det mest logiska som finns idag: en K12-nyckel låser upp ett K12-lås, bara så att du vet! Annars kan jag säga att märkskyltarna (skyltar som säger vad signalen heter) på blocksignalerna är alltid runda och de på infarssignalerna och mellansignalerna är alltid fyrkantiga.
Om en grön lampa lyser i huvudsignalen (de du oftast ser längs med spåren) och en blinkar grönt betyder det att du får köra 80 och att nästa signal visar stopp, ologiskt? Visst är det, det är om den blinkar vitt som nästa kommer visa att man får köra 80.
Juste, har du kryddor och kaffe hemma så testa att ha i kardemumma och kanel i ditt bryggkaffe (tillsammans med kaffet i filtret), det luktar som pepparkaksbak och smakar riktigt gott!

Kramar från Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar