fredag 9 september 2011

Sommarens sista andetag

Känslan just nu: En yta av lugn tillsammans med musik från Final Fantasy IX men ett djup av stress och oro inför alla signaler.

Hej!
Idag är det sommar igen, i alla fall nästan, det är bara den kyliga undertonen i vindarna som avslöjar att så inte är fallet... Annars är himmelen fantastiskt blå med endast ett par förirrade moln och jag kände redan på morgonen en stark längtan att få gå ut och gå.
Det är dock som det alltid brukar vara när man vill göra någonting speciellt, viktigare saker måste först ordnas, och i mitt fall var detta läxläsning. Men nu efter ett par stycken signaler och stor förvirring över vad en spårspärr var (det är en kloss eller liknande som förhindrar fordon att komma in på ett visst spår när den ligger på) och hur man skulle kunna komma ihåg skillnaden mellan en växelsignal och en växelskärm (jag vet fortfarande inte riktigt vad som är vad och vad de faktiskt innebär, vad är ett kurvläge?!)
Nu har jag svarat på frågor som jag VET att jag svarar på alldeles för fort för att faktiskt ta in allting, men man kan repetera ellerhur? Är det ett okej sätt att studera? Jag tror så och hoppas att allt går bra för prov har vi inte förrän i slutet av månaden, härligt, visst är det?
Mindre trevligt befann sig under köksbordet imorse när jag skulle äta frukost. Aska hade fått användning för alla växter hon ätit och spytt upp dem därunder, hon hade dock inte fått med något hår så jag antar att det hela var lite onödigt trots allt... Sluta äta på växterna lär hon ju inte göra ändå, jag lider med ormbunken som står i duschrummet...
Nu ska jag ta mig ut, som jag nästan lovat mig själv, innan det blir försent dessutom, ikväll ska Leran fylla år och fira det hela med en SingStar-kväll som inte får missas!

Hoppas du också får en bra dag!
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar