fredag 23 september 2011

Spelvår

Hej!
Hur har dagen varit? Solen har varit framme större delen av dagen här så jag känner mig på riktigt bra humör, fast det kan vara av fler än en anledning.
Idag fick vi den goda nyheten att vi inte alls kommer att ha det stora och skräckinjagande provet nästa torsdag utan det blir på måndagen efter det så med andra ord har jag hela två helger på mig att studera, jag kommer att hinna!

Solen sken som sagt och så var fallet även när jag åkte från skolan och väl hemma fann jag en liten maskros tittandes upp ur en gräsmatta och plötsligt kändes det som om hösten blivit lite trevligare och den kommande vintern kändes inte allt för fruktansvärd; här satt det lilla tecknet på att våren kommer tillbaka.
I samma ögonblick bestämde jag mig för att ta en tur in till stan för att införskaffa ett block. Ja, du vet säkert att jag redan har alldeles för många utav dem men jag kunde inte låta bli, jag anser mig behöva ett till i alla fall! Hehe... Hursomhelst, promenerade i solen från Centralen till Slussen gjorde jag sedan. Det är bäst att suga i sig solljuset medan man ändå har chansen, eller hur?
Nu har jag tid på mig att hinna bekanta mig med "Persona 4" också eftersom att jag nyligen klarat Final Fantasy XII igen. Persona är det Atlus som har gjort dessutom, inte Square Enix (som du vet att jag brukar hålla mig till när det gäller RPGn), som har gjort men av det jag sett hittills verkar det vara ett bra spel, eller åtminstone värt att spela vidare på.
Har du hört om "Kingdom Hearts: Dream Drop Distance"? Det är senaste Kingdom Hearts-spelet som kommer att komma till 3DS, hursomhelst i det spelet kommer Neku från "The World Ends with You" och det fick mig snabbt att tänka på: jag blev aldrig klar med det spelet! Slutsatsen blir att jag måste ta och spela om det, jag minns inte någonting om det heller om jag ska vara ärlig men jag har för mig att det var bra i alla fall! Gamla sparfilen är raderad i alla fall, snart märker jag nog om det är bra...

Stora kramar!
Hellroar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar