måndag 16 januari 2012

En helg med Skylanders

Hejsan!

Det känns som om mina fingrar gått i ett hela den här kvällen då jag spenderat stora delar av den med att renskriva frågorna i det enorma häfte gällandes tågfärd, fara och olycka som vi har till på torsdag att kunna utantill så att säga. Det läskiga inför det här provet är det att jag inte känner någon större oro inför det, jag är helt säker på att jag inte kan allt som jag behöver kunna men jag kan inte peka ut exakt vad det är jag saknar vilket gör mig lite smått rädd. Det enda jag kan göra nu är dock att repetera allting och plugga på det jag känner mig lite svag på!

Jag har skaffat "Skylanders: Spyro's Adventure" nu dessutom! Först tyckte jag nog snarast att det verkade som ett lite för simpelt spel som riktade sig mest till barn men efter att ha sett en hel del recensioner av spelet kunde jag inte riktigt låta bli att tycka att multiplayer-funktionen såg rolig ut så det blev ett besök till stan och nu sitter jag här, 700 kr fattigare men ganska nöjd, och spelar Skylanders!
I startpaketet ingick tre karaktärer: Spyro, Gill Grunt och Trigger Happy. Själv hade jag hoppats på att få tag i en separat skylander vid namn "Camo" men det visade sig att spelet hade blivit så pass populärt att alla figurer var slutsålda (samt slut hos tillverkaren och att man inte visste när nästa leverans kommer att komma) så jag fick nöja mig med de tre.
Tre var vi också som skulle spela så vi fick en var och alla var nöjda med sin gubbe (vilket var oväntat och trevligt!). Jag spelade med Gill Grunt, Spike med Trigger Happy och Zacko med Spryo och vi plöjde oss igenom banorna. Det var faktiskt först idag (köpte det i fredags) som vi stötte på problem och "dog" för första gången i spelet! Men om jag fick välja så skulle jag vilja lägga in en svårare svårighetsgrad för lite mer utmaning.

Ha det bra!
Hellroar

2 kommentarer:

  1. Ny färg på bloggen! Fint! Undrar ju lite hur provet gick?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provet är imorgon (torsdag) och jag hoppas att det kommer att gå bra! ^^
      Jag får höra av mig när jag vet men det lär inte bli förrän i februari eller mars om jag känner vår lärare rätt! :P

      Radera