onsdag 14 november 2012

Mitt första fordon

Idag fick vi alla beskedet om vilket fordon vi kommer att få utbildning på och i mitt fall är det denna skönhet: x40!
X40, dubbeldäckaren.
X40 är väl det mest lättkörda av de fordon jag känner till på SJ (har ju inte testat x55 så den kan jag inte räkna in) och den har dessutom inget maskinrum så det känns ganska skönt att börja med denna.
Det enda jag har hört om den är att den kan vara kall på vintern men det var för ett år sedan och jag vet att de började ordna det problemet så det är bara att hoppas att det är lugnt i dagsläget.

Själv skulle jag vilja kalla detta fordon för en brugd snarare än någonting annat! Om man ser den fram- eller bakifrån ser det ut som om den har en stor mun för att sila krill (som en brugd) och sedan två ögon (strålkastarna), den är ganska så söt om jag får säga det själv. :)

Efter skolan gjorde vi något som vi inte gjort på länge också: Geocachade!
Vi hittade en rätt så central och stor burk och jag kände att det var dags att lämna av en av mina TravelBugs men jag hade med mig fel väska för det hela så det blev inget av det. Jag börjar dock känna mig lite ond som håller dessa så länge som jag nu har gjort.

1 kommentar:

  1. Kul att du skriver här igen! Jo, tåget är rätt gulligt :) Och på tal om deppigheten du skrev om i förra inlägget; kanske blir fet bättre med lite snö på marken. Den är ju trots allt vit ;)
    Kram

    SvaraRadera